Η νέα δοκιμή προβλέπει έναν αλλαγμένο κύκλο οδήγησης και αυστηρότερες προδιαγραφές ελέγχου, συμπεριλαμβανομένης μιας μεγαλύτερης περιόδου μέτρησης και αυξημένης μέγιστης ταχύτητας κίνησης. Οι αλλαγές με μια ματιά:
Από την ψυχρή εκκίνηση μετρώνται στο δυναμόμετρο τέσσερις περιοχές ταχύτητας κίνησης: έως 60, έως 80, έως 100, και πάνω από 130 km/h. Σε κάθε μία από αυτές τις φάσεις, το όχημα επιταχύνεται και επιβραδύνεται συνεχώς. Έτσι η μέγιστη ταχύτητα κίνησης είναι κατά 10 km/h μεγαλύτερη από ό,τι στο NEDC. Εκτός αυτού, η μέση ταχύτητα κίνησης στα 47 km/h είναι αρκετά υψηλότερη από την προηγούμενη, που ήταν στα 33 km/h. Στον θάλαμο δοκιμής επικρατεί θερμοκρασία 23° C, ενώ στον NEDC προδιαγραφόταν ένα εύρος από 20 έως 30° C. Ο πλήρης κύκλος WLTP διαρκεί περίπου 30 λεπτά, ενώ στο NEDC προβλεπόταν μόνο 20 λεπτά. Το μήκος της διαδρομής υπερδιπλασιάστηκε και είναι τώρα 23, αντί για 11 χιλιόμετρα. Αντίθετα από το NEDC, στο WLTP λαμβάνεται επίσης υπόψη η επίδραση των εξατομικευμένων προαιρετικών εξοπλισμών στο βάρος, την αεροδυναμική, την αντίσταση κύλισης, και την κατανάλωση του ηλεκτρικού δικτύου (ρεύμα ηρεμίας). Οι προαιρετικοί πρόσθετοι εξοπλισμοί που καταναλώνουν ρεύμα, όπως το σύστημα κλιματισμού ή η θέρμανση καθισμάτων, συνεχίζουν να παραμένουν απενεργοποιημένοι κατά τη διαδικασία ελέγχου.