Σε πολύ καλή θέση για το μέλλον
«Η Audi Sport GmbH έχει γράψει μια πραγματική ιστορία επιτυχίας τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες. Με πάθος και ομαδικό πνεύμα, πολλά συναρπαστικά projects υψηλών επιδόσεων αναπτύχθηκαν και έφτασαν στην παραγωγή, δημιουργήθηκαν μοναδικές εμπειρίες πελατών και σημειώθηκαν μεγάλες επιτυχίες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό», λέει ο Oliver Hoffmann, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την Τεχνική Ανάπτυξη της AUDI AG και Πρόεδρος της Συμβουλευτικής Επιτροπής της Audi Sport GmbH. «Έχουμε έναν ξεκάθαρο στόχο: να μεταφέρουμε με επιτυχία το σπορ DNA των τεσσάρων δακτυλιδιών στο ηλεκτρικό μέλλον». Ο Διευθύνων Σύμβουλος Sebastian Grams προσθέτει: «Η εταιρεία παρέμεινε πιστή στο πνεύμα της όλα αυτά τα χρόνια, ήταν πάντα θαρραλέα και τόλμησε να κάνει νέα πράγματα. Αυτό το πνεύμα καινοτομίας μας χαρακτηρίζει ακόμα και σήμερα. Θέλουμε να διαμορφώσουμε το μέλλον της κινητικότητας στην κατηγορία υψηλών επιδόσεων με βιώσιμο και προοδευτικό τρόπο».
Η Audi Sport GmbH δραστηριοποιείται επί του παρόντος σε τέσσερις επιχειρηματικούς τομείς: Εκτός από την ανάπτυξη και την παραγωγή μοντέλων υψηλών επιδόσεων, είναι υπεύθυνη τόσο για το αγωνιστικό τμήμα της μάρκας όσο και αυτό των πελατών. Επιπλέον, η εξατομίκευση του οχήματος μέσω του προγράμματος Audi exclusive και η πώληση υψηλής ποιότητας συλλογών lifestyle από την Audi collection είναι ανάμεσα στους βασικούς τομείς της. Η Audi Sport GmbH αυτή τη στιγμή απασχολεί περίπου 1.500 άτομα. Το 2022, η εξ ολοκλήρου θυγατρική της AUDI AG σημείωσε και πάλι ρεκόρ πωλήσεων με 45.515 αυτοκίνητα. Με 16 μοντέλα, το χαρτοφυλάκιο οχημάτων είναι μεγαλύτερο από ποτέ, από το compact Audi RS 3 Sportback και το SUV υψηλών επιδόσεων RS Q8 μέχρι το σούπερ σπορ αυτοκίνητο R8 Coupé και το κορυφαίο ηλεκτρικό μοντέλο, το RS e-tron GT. Με το πλήρως ηλεκτρικό τετράθυρο κουπέ, η σπορ θυγατρική της Audi επιδεικνύει ένα πρωτοποριακό πνεύμα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Πέρυσι, 10.042, ή περίπου το ένα τέταρτο των οχημάτων που παραδόθηκαν από την Audi Sport GmbH, ήταν ήδη μοντέλα της οικογένειας e-tron GT, με περίπου ένα στα τρία από αυτά να είναι μοντέλο RS. «Θέλουμε να κάνουμε τη σωστή προσφορά για κάθε κατηγορία στους πελάτες μας. Αυτό κυμαίνεται από την ευρεία ηλεκτροκίνηση μέσω ήπιων υβριδικών έως την ευελιξία των μελλοντικών plug-in υβριδικών μοντέλων επιδόσεων έως την ειδική οδηγική εμπειρία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων», εξηγεί ο Sebastian Grams την εταιρική στρατηγική. «Με το RS e-tron GT, ξεκινήσαμε την εποχή των έμπλεων συναισθημάτων και ηλεκτρικών οχημάτων – με τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα Audi Sport στην πλατφόρμα PPE, όπως το πρώτο ηλεκτρικό SUV επιδόσεων, θα συνεχίσουμε αυτό το κεφάλαιο. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, το χαρτοφυλάκιο πρόκειται να μετατραπεί 100% σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας (BEV) και μερικώς ηλεκτρικά (PHEV). Ταυτόχρονα, θέλουμε να αξιοποιήσουμε ακόμη περισσότερο την τεχνογνωσία μας στα μικρά μοντέλα για οχήματα που θα προκαλούν έντονα συναισθήματα στο μέλλον».
Η Audi Sport GmbH είναι επίσης βασικός μοχλός ηλεκτροκίνησης για την Audi στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Υπό την ηγεσία της, δημιουργήθηκε το πρωτοποριακό πρωτότυπο Audi RS Q e-tron το 2021 για την πρώτη του συμμετοχή στο θρυλικό Ράλι Ντακάρ. Το concept του συστήματος κίνησης του οχήματος συνδυάζει ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης με μια μπαταρία υψηλής τάσης και έναν μετατροπέα ενέργειας υψηλού βαθμού απόδοσης που φορτίζει την μπαταρία υψηλής τάσης κατά την οδήγηση. Ο μετατροπέας ενέργειας αποτελείται από έναν κινητήρα TFSI από το DTM συνδεδεμένο με μια μονάδα μετάδοσης κίνησης από τη Formula E ως γεννήτρια. Από το 2026, τα τέσσερα δαχτυλίδια θα αγωνίζονται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 της FIA.
Οι νέοι κανονισμοί στηρίζονται σε μεγαλύτερη επέκταση της ηλεκτροκίνησης και η ηλεκτρική μονάδα μετάδοσης κίνησης (MGU-K) θα έχει τότε σχεδόν τόση ισχύ όση και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Οι εξαιρετικά αποδοτικοί υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες 1,6 λίτρων θα τροφοδοτούνται από βιώσιμο συνθετικό καύσιμο. Μια ανεξάρτητη εταιρεία, η Audi Formula Racing GmbH, ιδρύθηκε για να εισέλθει στην κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.