Η ηλεκτροκίνηση είναι το κλειδί για πιο βιώσιμη κινητικότητα παγκοσμίως. Για εμάς η ηλεκτροκίνηση είναι το κεντρικό στοιχείο ενός πιο βιώσιμου και φιλικού προς το κλίμα συστήματος μεταφορών.
Ακολουθούμε μια ολιστική προσέγγιση κατά την ανάπτυξη βιώσιμων προϊόντων. Βασίζεται σε ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο εναλλακτικών τεχνολογιών κίνησης. Για το λόγο αυτό διπλασιάσαμε τη γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών μας μοντέλων, ενώ ο επενδυτικός μας σχεδιασμός για τα επόμενα πέντε χρόνια επιταχύνει τη μετάβαση προς τη δικτυωμένη και βιώσιμη premium κινητικότητα.
Ένας προϋπολογισμός ύψους 35 δισ. ευρώ έχει ήδη εγκριθεί, με τα 17 δισ. να διατίθενται αποκλειστικά σε μελλοντικές τεχνολογίες, σε μία σύγχρονη επαναδιατύπωση του «Vorsprung durch Technik». Σε αυτή την προσπάθεια πρωτοστατούν επαναστατικά ηλεκτρικά μοντέλα που αφήνουν το δικό τους στίγμα στην αυτοκίνηση.
Τα Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron αποτελούν μία ιδανική ευκαιρία εισόδου στην ηλεκτρική premium κινητικότητα, προσφέροντας τους κορυφαίους χώρους στην κατηγορία όπως και τεχνολογία αιχμής. Μόνο τυχαία δεν είναι η δήλωση των μηχανικών της μάρκας ότι δεν είναι απλά τα κορυφαία ηλεκτρικά αλλά τα κορυφαία SUV, ανεξαρτήτως καυσίμου.
Το Q4 e-tron είναι αδιαμφισβήτητα ένα πραγματικό Audi. Αυτό δεν είναι εμφανές μόνο στο design, αλλά και στο στάνταρ Audi virtual cockpit, που συνδυάζεται με μεγάλου μεγέθους ΜΜΙ οθόνη και head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, που για πρώτη φορά στην κατηγορία φέρνει τη διασύνδεση μεταξύ του εικονικού και του πραγματικού κόσμου.
Η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται μεταξύ των αξόνων, εξασφαλίζοντας χαμηλό κέντρο βάρους και ισορροπημένη κατανομή μαζών. Η καθαρή ενεργειακή χωρητικότητά της μπαταρίας κυμαίνεται από τις 52 kWh (55 kWh συνολικά) για το Q4 35 e-tron, έως τις 77 (82) kWh για τη μεγάλη μπαταρία των Q4 40 e-tron και Q4 50 e-tron quattro. Τα Q4 35 e-tron και Q4 40 e-tron έχουν έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς, με απόδοση 170 PS (125 kW) και 204 PS (150 kW) αντίστοιχα. Η κορυφαία έκδοση Q4 50 e-tron quattro έχει δύο ηλεκτροκινητήρες, υλοποιώντας έτσι την ηλεκτρική τετρακίνηση quattro.
Η μέγιστη ισχύς 299 PS (220 kW), εξασφαλίζει το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα ενώ η ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα ανέρχεται σε 180 χλμ./ώρα.
Με τη μέγιστη ισχύ φόρτισης των 125 kW μέσα σε μόλις 10 λεπτά η μπαταρία φορτίζει με αρκετή ενέργεια για να καλυφθούν περίπου 130 χιλιόμετρα, ενώ η αυτονομία κατά WLTP φτάνει μέχρι και τα 508 χιλιόμετρα.
Υπάρχει φυσικά και η δυναμική πλευρά της ηλεκτροκίνησης, έτσι όπως την εκφράζει το νέο και εντυπωσιακό e-tron GT. Το καινούργιο ηλεκτρικό Gran Turismo δηλώνει απερίφραστα πως η ηλεκτροκίνηση μπορεί να έχει σπορ χαρακτήρα και να προκαλεί έντονα συναισθήματα. Με εμπνευσμένο design, το τετράθυρο κουπέ με το μελετημένο αεροδυναμικό αμάξωμα διατίθεται σε δύο εκδόσεις: το e-tron GT quattro και το RS e-tron GT. Και τα δύο είναι ισχυρά, γρήγορα και δυναμικά, ενώ κινούνται με μηδενικές εκπομπές CO2.
Η ισχύς των ηλεκτροκινητήρων είναι 350 kW (476 PS) ή 440 kW (598 PS) αντίστοιχα, χαρίζοντας αστραπιαίες επιταχύνσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Η αυτονομία φτάνει τα 475 χιλιόμετρα (κατά WLTP), χάρη στην ισχυρή μεγάλη μπαταρία με την καθαρή χωρητικότητα των 86 kWh, ενώ η τεχνολογία των 800 Volt επιτρέπει γρήγορη φόρτιση DC με ισχύ έως 270 kW.
Το Audi drive select, η τετραδιεύθυνση, η ελεγχόμενη απόσβεση, η αερανάρτηση τριών θαλάμων, η ηλεκτρική κίνηση σε όλους τους τροχούς και το ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα, είναι μερικά από τα στοιχεία που γοητεύουν τον μαγικό κόσμο της αυτοκίνησης και αποδεικνύουν έμπρακτα πως η ηλεκτροκίνηση έχει σαφώς και την ελκυστική πτυχή της που έχει να κάνει με τις super επιδόσεις και την δυναμική συμπεριφορά «μαχητικού».
Για τους πιο παραδοσιακούς, υπάρχει βέβαια και το Audi e-tron με τους αχανείς εσωτερικούς χώρους και την απίστευτη τεχνολογική πληρότητα, το οποίο αποδεικνύεται ένα άρτιο πολυτελές οικογενειακό που παίρνει ενέργεια από την πρίζα. Με την βοήθεια δυο ηλεκτροκινητήρων παράγει 408 ίππους και 664 Nm ροπής. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 95kWh και λειτουργεί στα 396 volt. Φορτίζει με 2,3 kW σε οικιακή πρίζα και με ως 11 kW σε παροχή 400 volt τριφασικού ρεύματος. Σε αυτή την περίπτωση χρειάζεται 8,5 ώρες για μία πλήρη φόρτιση. Η ταχεία φόρτιση επιτυγχάνεται με την αρωγή 150 kW που επιτρέπει το 0-80% σε μόλις μισή ώρα.